HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) word gebruikt om prestaties te verbeteren het is een leuke korte maar vooral intensieve training.

Een HIIT training bestaat uit een warming-up gevolgd door een aantal hoge intensiteit oefeningen afgewisseld met rust of lagere intensiteit oefeningen.

Een HIIT training heeft een gemiddelde duur tussen de 15 en 20 minuten.
Die duur kun je zelf met verschillende oefeningen invullen.
Het maakt niet uit op welk niveau je sport je kunt eigenlijk altijd wel aan een HIIT training meedoen.

Bij hoge intensiteit oefeningen kun je denken aan vrijwel alle sprongvormen bijvoorbeeld jump squats, jump lunges maar natuurlijk ook de burpees.
Bij een lagere intensiteit kun je denken aan air squats, wall-sit, sit-up’s enz.
Je bent dan nog steeds goed aan het trainen maar krijgt tijdens die oefeningen wel de tijd om weer wat op adem te komen voordat je weer begint aan je hoge intensiteit oefening.

Je trainingen zijn kort en toch merk je al snel een positief effect op je conditie en op de vetverbranding. Wie wil dat nou niet! Wij zijn dus vanzelfsprekend fan.

Daarom vinden wij het leuk om op die manier te sporten maar ook zeker om op die manier mensen te begeleiden.

Bij NC FIT hebben we van maandag tot en met vrijdag dagelijks een HIIT training op het programma staan.

Dus voor iedereen die lekker intensief wil komen trainen…. See you at NC fit!

Share This
%d bloggers liken dit: