Lesaanbod

BBB:

Deze les duurt 50 minuten en gedurende deze les komen er verschillende oefeningen aan bod gericht op buik, billen en benen. Je combineert verschillende oefeningen waardoor je conditie ook aangesproken word. Een hele effectieve les om buik, billen en benen te trainen!

Bokstraining:

Bij bokstraining oefen je samen met een partner de stoottechnieken uit de bokssport, trainen op de bokszak is hier ook een onderdeel van. Er is wel lichamelijk contact maar GEEN sparren.

Bokszaktraining:

Met bokszaktraining kan je lekker zweten en op een leuke manier je stress kwijt raken. Het is geweldig voor je conditie, spieren en lenigheid! Op een lange bokszak train je stoot- en traptechnieken uit de (kick)bokssport, zonder het lichamelijke contact.

Circuit:

Circuit training is een totale workout voor het lichaam, het is een afwisselende en effectieve training dat verschillende oefeningen combineert. Door de combinatie van cardio- en krachtoefeningen is circuit training een uitstekende manier om je conditie te verbeteren, spieren te versterken en veel calorieën te verbranden.

Kickboksen:

Bij kickboks training oefen je samen met een partner de stoot- en traptechnieken uit de (kick)bokssport, trainen op de bokszak is hier ook een onderdeel van. Er is wel lichamelijk contact maar GEEN sparren.

X-Core

XCORE staat voor Extreme Core. Tijdens deze ultieme core (buik/rug) workout train je het hele lichaam: conditie, spieren en je verbrandt calorieën. Tijdens deze workout train je met een speciaal ontworpen XCO-trainer, dat is een buis gevuld met een bewegende massa en zorgt er voor dat je constant je core aanspant. De muziek maakt het verschil: de mix van hits maakt dat je alles wilt geven tijdens de explosieve oefeningen.

Pilates

Pilates bestaat uit oefeningen voor stabiliteit en lichaamshouding, waarbij ademhaling en concentratie een grote rol spelen. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken.

Spinning:

Tijdens spinning ben je gedurende een uur op muziek aan het fietsen. Je start met een korte warming up en gaat dan verschillende beklimmingen en dalingen maken.

WOD/ HIIT:

In deze training van een maximaal een half uur worden in een korte tijd hoge intensiteitsoefeningen uitgevoerd. Tussendoor heb je een actief herstel of heb je volledig rust. Tijdens deze trainingen ben je veel aan het verbranden en je traint je hele lichaam in een korte tijd!

Yin Yoga:

Yin yoga is een rustige vorm van yoga, maar eentje met een grote impact. Het gaat niet om inspanning, maar om ontspanning. Je zit of ligt 3 tot 5 minuten in een ontspannen houding waarbij je lichte druk op je spieren, gewrichten en bindweefsel uitoefent. De houdingen stimuleren op zachte wijze het bindweefsel, de banden en het kraakbeen, waardoor het zich kan verstevigen en herstellen. Het resulteert in meer soepelheid, ondersteunt de versterking van de spieren en brengt de geest tot rust.

Ook ga je op de yogamat veel beter voelen waar je fysieke grenzen liggen en ontdek je patronen die ook in je dagelijkse leven kunnen spelen. Je oefent om je aandacht in het ‘hier en nu’ te brengen.

Share This