Lesaanbod

BBB:

Deze les duurt 50 minuten en gedurende deze les komen er verschillende oefeningen aan bod gericht op buik, billen en benen. Je combineert verschillende oefeningen waardoor je conditie ook aangesproken word. Een hele effectieve les om buik, billen en benen te trainen!

Bokstraining:

Bij bokstraining oefen je samen met een partner de stoottechnieken uit de bokssport, trainen op de bokszak is hier ook een onderdeel van. Er is wel lichamelijk contact maar GEEN sparren.

Bokszaktraining:

Met bokszaktraining kan je lekker zweten en op een leuke manier je stress kwijt raken. Het is geweldig voor je conditie, spieren en lenigheid! Op een lange bokszak train je stoot- en traptechnieken uit de (kick)bokssport, zonder het lichamelijke contact.

Circuit:

Circuit training is een totale workout voor het lichaam, het is een afwisselende en effectieve training dat verschillende oefeningen combineert. Door de combinatie van cardio- en krachtoefeningen is circuit training een uitstekende manier om je conditie te verbeteren, spieren te versterken en veel calorieën te verbranden.

Kickboksen:

Bij kickboks training oefen je samen met een partner de stoot- en traptechnieken uit de (kick)bokssport, trainen op de bokszak is hier ook een onderdeel van. Er is wel lichamelijk contact maar GEEN sparren.

X-Core

XCORE staat voor Extreme Core. Tijdens deze ultieme core (buik/rug) workout train je het hele lichaam: conditie, spieren en je verbrandt calorieën. Tijdens deze workout train je met een speciaal ontworpen XCO-trainer, dat is een buis gevuld met een bewegende massa en zorgt er voor dat je constant je core aanspant. De muziek maakt het verschil: de mix van hits maakt dat je alles wilt geven tijdens de explosieve oefeningen.

Pilates

Pilates bestaat uit oefeningen voor stabiliteit en lichaamshouding, waarbij ademhaling en concentratie een grote rol spelen. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken.

Spinning:

Tijdens spinning ben je gedurende een uur op muziek aan het fietsen. Je start met een korte warming up en gaat dan verschillende beklimmingen en dalingen maken.

WOD/ HIIT:

In deze training van een maximaal een half uur worden in een korte tijd hoge intensiteitsoefeningen uitgevoerd. Tussendoor heb je een actief herstel of heb je volledig rust. Tijdens deze trainingen ben je veel aan het verbranden en je traint je hele lichaam in een korte tijd!

Yin Yoga:

Dit is een meer statische vorm van yoga. Weinig gericht op spierspanning (kracht, balans) en uithoudingsvermogen, maar vooral lang aangehouden houdingen (asana’s) met focus op het rekken van bindweefsel, bindweefselvlies en mobiliteit van de gewrichten (soepelheid en lenigheid). Bijna alle asana’s worden zittend of liggend uitgevoerd en 3 tot 5 minuten aangehouden. Het lange aanhouden van de asana’s heeft een rustgevende en meditatieve uitwerking. Yin yoga is een toegankelijke vorm van yoga en daarom erg geschikt voor beginners. Het bevordert de concentratie en het vermogen om te luisteren naar je lichaam.

Als je last hebt van osteoporose en/of hypermobiliteit van gewrichten raden we je aan om eerst met een specialist of fysiotherapeut te overleggen welke vorm van yoga geschikt is voor jou alvorens aan de lessen deel te nemen.

Contactformulier NC FIT

10 + 15 =

Share This