Trainen zonder gewichten: Creatief omgaan met je omgeving

Trainen zonder gewichten: Creatief omgaan met je omgeving

Trainen zonder gewichten: Creatief omgaan met je omgeving

Om vet te verbranden en sterker te worden zijn machines en gewichten uit de fitness erg nuttig maar niet perse noodzakelijk. Je moet je spieren uitdagen en daarvoor heb je alleen je eigen lichaamsgewicht nodig.

No machines needed, just your own machine!

Je kunt dus eigenlijk altijd en overal trainen als je maar creatief bent met je lichaam en je omgeving. Er zijn enorm veel bodyweight (eigen lichaamsgewicht) oefeningen waarmee je complete trainingen kunt maken.

Met slecht weer zou je een training kunnen maken die je binnen kunt uitvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld:

  • Joggen op de plaats
  • Push-ups
  • Squats
  • Sit-ups
  • Lunges
  • Enz. enz.

Mocht je liever buiten willen trainen dan zijn daar ook genoeg mogelijkheden. Je kunt stoepranden bijvoorbeeld gebruiken om je kuiten te trainen of bankjes om op en af te stappen of bijvoorbeeld te dippen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je kunt jezelf blijven uitdagen en het enige wat je nodig hebt is jezelfÔÇŽ En een beetje inspiratie ­čśë

Mocht je weinig of geen inspiratie hebben dan zijn de instructeurs van NC FIT altijd bereid om je mee te helpen en trainingen te bedenken. Daarnaast is er ook nog Pinterest of Instagram waar je eindeloos veel idee├źn op kunt doen.

Rijstsalade met ananas

Rijstsalade met ananas


Ingredi├źnten (voor 2 personen):

200 gram volkoren rijst of zilvervliesrijst
2 el olijfolie
1 ui
150 gram champignons
┬Ż rode paprika
grote hand doperwten
150 gram verse ananas in stukjes (of eventueel ananas uit blik)
zout en peper


Bereidingswijze

Bereid de rijst volgens de instructies op de verpakking
Snijd de ui, paprika en champignons in stukjes
Bak de uitjes goudbruin in een pan met olijfolie (of een andere olie)
Voeg de champignons en paprika toe en bak deze kort mee tot ze zacht zijn

Meng alle ingredi├źnten in een kom en serveer lauwwarm of koud


Eet smakelijk!